loading...
بازی و سرگرمی
ahmadi بازدید : 208 سه شنبه 23 دی 1399 نظرات (0)

 سایت شرط بندی علیشمس

Yogācārabhūmi-Śāstra (Sravakabhumi) ، یوگاکارای بودایی Mahayana قرن چهارم میلادی "یوگا چهار برابر است: ایمان ، آرزو ، پشتکار و معنی" (2.152)

Vaisesika sutra c. قرن چهارم قبل از میلاد "لذت و رنج در نتیجه جمع شدن اندام های حسی ، ذهن و اشیا بوجود می آید. وقتی این اتفاق نمی افتد زیرا ذهن در خود است ، برای شخصی که مجسم شده است هیچ لذت و رنجی وجود ندارد. این یوگا است "(5.2.15-16)

Yogaśataka یک اثر جائین توسط هاریبادرا سوری قرن ششم میلادی "با اعتقاد متقابل ، ارباب یوگین ها در آموزه ما یوگا را به عنوان همزمانی (سامبندها) از سه [دانش صحیح (sajjñana) ، آموزه صحیح (saddarsana) و رفتار صحیح (saccaritra) تعریف کرده اند. )] با دانش صحیح آغاز می شود ، از آنجا که [در نتیجه بوجود می آید] همراه با رهایی ... در استفاده مشترک این [اصطلاح] یوگا نیز [به معنای تماس روح با علل این [سه] است ، به دلیل استفاده معمول از علت ایجاد آن. (2 ، 4). [30]

Pancarthabhasya Kaundinya در Pasupatasutra قرن چهارم میلادی "در این سیستم ، یوگا اتحاد خود و پروردگار است" (I.I.43)

Linga Purana قرن هفتم و دهم میلادی "منظور از واژه" یوگا "نیروانا ، شرایط شیوا است." (I.8.5a)

Brahmasutra-bhasya از آدی شانکارا ج. قرن 3 قبل از میلاد "در رساله های یوگا گفته شده است:" یوگا وسیله درک واقعیت است "(atha tattvadarsanabhyupāyo yogah) (2.1.3)

Mālinijvijayottara Tantra ، یکی از مقامات اصلی شیعه گرایی غیر دوگانه کشمیر قرن 6 تا 10 م "گفته می شود یوگا یکتایی یک موجودیت با موجود دیگر است." (MVUT 4.4–8) [31]

Mrgendratantravrtti ، از محققان شیوا سی هانتا ، نارایاناکانتا ، قرن ششم تا دهم میلادی "داشتن تسلط بر خود یوگی بودن است. اصطلاح یوگین به معنای" کسی است که لزوماً با تجلی ماهیت خود "دولت سیوا" است. (sivatvam) "(MrTaVr yp 2a) [31]

Yogabija ، یک کار یوگای هاتا قرن چهاردهم میلادی "اتحاد آپانا و پرانا ، راجا و مایع منی ، خورشید و ماه ، روح فردی و روح عالی ، و به همان ترتیب اتحاد همه دوگانگی ها ، یوگا نامیده می شود . "(89)

daradatilaka از Lakshmanadesikendra ، اثری از Shakta Tantra قرن یازدهم میلادی "متخصصان یوگیک اظهار داشتند که یوگا یگانگی روح فردی (جها) با آتمن است. دیگران می دانند که این امر در مقایسه با Siva و روح متفاوت است. دانشمندان از آگاماها می گویند که این علمی است که از ماهیت قدرت سیوا است. دانشمندان دیگر می گویند این دانش روح اولیه است. " (SaTil 25.1–3b) [32]

اهداف

هدف نهایی یوگا موکشا (رهایی) است ، اگرچه شکل دقیق آن بستگی به سیستم فلسفی یا کلامی دارد که با آن آمیخته شده است.

 

در سیستم کلاسیک یوگا آستانگا ، هدف نهایی تمرین یوگا دستیابی به دولت سامادی و اقامت در آن حالت به عنوان آگاهی ناب است.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 63
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 99
  • بازدید ماه : 264
  • بازدید سال : 1,328
  • بازدید کلی : 6,632